شیراز هدهد

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

پیاده سازی سایت چیست ؟؟

 

در عصر امروز با پیشرفت علم تجارت الکترونیک افراد بسیاری هستند که خواهان طراحی و ساخت برای شرکت خود هستند .

داشتن یک وب سایت برای  حرفه ای که در حال حاضر در آن فعالیت می کنیم نه تنها پر اهمیت است بلکه در دنیای پررقابت امروز یک  ضرورت محسوب میشود .

طراحان و برنامه نویسان بسیاری هستند که هر کدام با زبان های خاص برنامه نویسی وب سایت مانند asp.net  و php  و ... به نیاز مردم برای داشتن وب سایت پاسخ میدهند و از طریق  طراحی انواع وب سایت ها برای خود شغل مناسبی تهیه کرده و از آن کسب درآمد کنند

 

یک برنامه نویس وب با توجه به حرفه خود که یکی از سخت ترین و پر مهارت ترین حرفه های تولید نرم افزار محسوب میشود باید به تخصص هایی که در زیر به آن اشاره میکنیم تسلط کافی داشته باشد .

تسلط بر HTML
 
تسلط بر CSS
 
تسلط بر JavaScript , jQuery
آشنایی با نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop
آشنایی با ابزارها و فریم ورک های مختلف در زمینه طراحی وب سایت
 تسلط به یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند ASP.NET

اگر به موارد فوق تسلط کافی داشته باشید میتوانید به عنوان یک طراح سایت میتوانید طراحی و پیاده سازی سایت را انجام دهید و در این حرفه شروع به فعالیت کنید .

یک طراح حرفه ای وب سایت طراحی است که قبل از هر گونه اقدام برای برنامه نویسی ، کد نویسی و طراحی در نرم افزار

ابتدا یک طرح کلی از نحوه ی اجرا و طراحی وب سایت با در نظر گرفتن  هدف از تشکیل وب و نیاز کاربران مراجعه کننده به آن وب سایت را بر روی کاغذ ایجاد نماید .

سوالاتی که هدف نهایی پروژه طراحی سایت را تعیین میکنند یافته و پاسخ آنها را درآورد .

با چنین کاری تمام ماژول ها و امکاناتی که برای وب سایت مورد نظر نیاز مورد به مورد در نظر گرفته میشود و همفکری بین طراح سایت و متقاضی طراح وب که از بازار هدف کسب و کار خود و نیاز مشتریانش بهتر آگاه است ، سبب میشود که امکانات وب سایت به بهترین صورت و شکل اجرا شوند .

 

حال که طرح کلی پروژه مشخص شد و امکانات وب سایت تعیین شد نوبت به پیاده سازی طرح وب سایت میباشد .

 

پیاده سازی وب سایت

تعریف پیاده سازی وب سایت

پیاده سازی وب سایت به معنای برنامه نویسی و کد نویسی مرحله به مرحله طرحی است که در بالا ذکر شد تا طرح وب سایت بصورت زبانی برای اینترنت  ترجمه شود .

این پیاده سازی وب سایت است که به طرح وب سایت جان میبخشد . پیاده سازی وب سایت دومین گام در مسیر طراحی وب سایت است .

مدت زمان پیاده سازی وب سایت

ممکن است برای برخی سوال ایجاد شود

که پیاده سازی وب سایت چه مدت به طول می انجامد ؟

در جواب باید گفت که جواب قطعی و ثابتی برای این سوال وجود نخواهد داشت و زمان پیاده سازی وب سایت به نوع وب سایت و سادگی و پیچیدگی امکانات داخل وب سایت بستگی خواهد داشت .  البته در استراتژی و طرح اولیه وب سایت هدف نهایی مشخص میشود و میتوان در همان مرحله زمان اتمام پیاده ساازی وب سایت را تخمین زد .

در حالت کلی زمان دقیقی  برای پیاده سازی وب سایت نمیتوان در نظر گرفت .

پس از پیاده سازی وب سایت باید چکار کرد ؟

بعد از پیاده سازی و اجرای وب سایت باید آن را آزمود و مشکلات فنی آن را یافته و در صدد رفع آن برآمد .

امکانات موجود و اجرا شده را به درستی بررسی کرد . مشکلات و کمبود ها را یافته و کم و کاستی ها را بهبود بخشید .

در چرخه ای تکرار شونده در طول زمان های متفاوت ، کل کار را بررسی کرده و تجزیه و تحلیل می کنیم. سعی می کنیم مواردی که اضافی هستند و تاثیری در کارایی نداشته اند را پیدا و حذف و هم چنین ایراد ها را پیدا و برطرف سازیم و تکنولوژی های مورد استفاده را حتی الامکان بروز کنیم تا به مرور زمان بازخورد بهتری را دریافت کنیم و به هدف نهایی خود دست یابیم.

در طی چند بار آزمایش و بررسی وب سایت آنرا ارتقا دهیم و بسیار بهتر از طرح اولیه اجرا کنیم . وب سایت را در این مرحله باید گسترش و توسعه داد . یک بازبینی کلی انجام داد ، پروژه طراحی وب سایت را تکمیل نمود و وب سایتی  بدون خطا تحویل داد .

فعالیت های ما :

طراحی سایت در شیراز

طراحی سایت شیراز

  • مهدیس پرویز